Ikot meh!

Wednesday, September 29, 2010

1st Outing! success!!!!!!!!

assalamualaikum w.b.t


halo2 :) how's life blogger2 sekalian?? hope in good condition! okay, for this entry, aku nk cita pasal PHOTOGRAPHY! this is my first entry bout this field.. mcm mane aku bole terlibat ngan bnda2 alah mcm ni???


this started bila aku da ade Nicky a.k.a my Nikon D5000.. sem 3 aku started ngan happy! sbb impian aku tercapai dpt Nicky! thnx a lot to mama.. ape aku nk buat ngan Nicky ni?? haaa tu kita x tau ea.. niat haty nk la jd photographer part time... but before that kena la asah bakat dulu kn?? cmne nk asah bakat??

of course la kena timba ilmu dulu kwn2 :) sehubungan dgn tu, aku pasang niat nk cari geng2 yg lyn camera kt UTeM.. ok, aku akui FB bnyak menolong.. mula2 cari2 yg agak2 ade link ngan aku.. contoh mcm Jebon.. then kwn2 nye.. then aku di suggest kn oleh Hermas knl ngan Atoi.. Atoi ni sgt OTAI okay!!! aku mmg sgt2 hargai jasa baik dia.. bnyak ilmu dia dlm bidang ni..

knl2 kt FB, share ilmu fotografi.. then Atoi decide ntok wat 1st gathering ntok kami, supaya boleh berkenalan. then proceed to crate a club :) so, kt cni, aku nk cita psl 1st gathering kami ni la.. memandangkan pagi tu Atoi ade join outing ngan dak2 KYM (kalo x silap aku), so bertmbh ramai la yg gather.. aku bwk Ira, Aten, Kak Farah Murni n Kak Hajjar.. x kupa jgk kenal kn Amirul Amin ngan itao2 yg lain...

mula2 mmg segan la wa ckp!!! ye la.. org lain suma otai2.. ckp pon ber-term2 :) aku dgr je.. blaja slow2 :D then we started to move... merayau sekitar Kota A Famosa (kubu lama).. Atoi ajar mcm mane nk wat HDR photo.. kena ade tripod katenya.. gunakn 3 exposure berlainan.. +ve, 0, -ve exposures :) maklumat lanjut bole cuba baca lanjut di sini :) next, those picture hasil gathering kami :)


okay :) ni je! hahaha selebih nya bole jenguk album ni :) sekian sahaja untuk kali ini... moga bertwmu di entry yg lain :)
with love,
zayanie



0 bebelan: