Ikot meh!

Wednesday, September 29, 2010

Aidilfitri 2010

salam :)


ok, entry yg lepas, cita psl pagi raya pertama kn?? n as i mentioned, this entry akan berkisar tentang Aidilfitri thun ni keseluruhannya... termasuk la berjalan2 ngan family.. jln2 ngan kwn2 ke :)

okay lah.. 1st Syawal, mcm biasa rutin family aku, akan ke open house Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam.. this year beliau wat kt MITC.. *grand* bhahaha! tahun ni x dpt mkn ape2 okay! sebab?? mls nk ckp.. kang org ckp aku racist! bhahaha rase je la dpt minum teh tarik je.. ni gmbr ktorg kt MITC :)

mkn buah je!

Chief Minister of Melaka

my family with Datuk Seri's family

my family on beca!


haaa pas kt MITC, ktorg pi beraya umah Mak Mertua abg aku.. Mak Ani kami pnggil :) tp kt sane kami x amek gmbaq la :P so, strusnya, bergerak pulang ke tanah air! (brangan konon obersea ke hape???) balik ke????

my hometown!

ke rumah aku la! tempat aku membesar! MACHAP UMBOO! :D pelik sungguh! aku pon smpai hari x tau ape yg di mksudkn dgn Machap Umboo neyh! mlmnye... berehat la kami! leteyh wey!!! mkn x sudah!
okay! the next day, raya ke duaa, pergi beraya umah nenek angkat kami.. nek Noor kami pnggil.. gmbr x bnyak.. bnyak gmbr my cuz yg bajet ensem tuh je :D but here's my pic.. 1 jek!

at Kuala Sungai Baru :)


3 Syawal lak.. gi beraya umah Dato' Bandar Melaka :) hahaha semak nye! ramai org.. ermm biasa la .. org well-known.. x ramai tuh umah aku je la! bhahaaha jmpe la org2 yg x ptut jmpe pon ade.. aku lak pkai baju lame *selekeh* sgt2 loser ok! bhahaha ni gmbr nye!

Dato' Bandar's open house

hahaha then ntah raya ke berapa.. baru lah aku dpt kuar beraya ngn kengkawan.. sbb usually aku akn sakan berya ngan family.. maklumlah, gerak sekali.. family x besar.. so utamakn family! haaa beraya ngan kengkawan.. nga sape je?? bergerak dengan Amal n Shy.. then kemana kami??? ke daerah JASIN uolss!! umah sape jadik sasaran???? umah Peejot, Aween n Farain! hahahahaha merasa la diorg lyn tetamu yg merantau jauh nih! senak perut mkn MEE HOON dr pagi smpai petang! bhahahaha sempat amek gmbr kt umah peejot n aween je :) sila lah tgok :

Peejot's house

Aween's house :)

sekian sahaja coretan Aidilfitri kali ini :) x bnyak gmbr sgt.. kalo nk tgok gmbr2 lain sila lah ke FB saye :) melambak album dlm tuh :) okay lah, till then! c ya!

with love,

zayanie

2 bebelan:

.:iss:. said...

ok makin kuat pula perasaan bersaudara ini. sebab tempat yang kat kuala sungai baru itu sangat familiar!!!! okthanksbai!!!!

Zayanie said...

bhahaha yang, we are always be saudara :) whatever happen okaythnx!